Úspešná mise Hájek Teamu na Rallylegend v San Marinu

rally

Hájek Rally Team s oběma posádkami Janota – Vyoral
a Fulín – Palivec úspěšně absolvoval Rallylegend v San
Marinu.

san_marino_1.jpgRallylegend v San
Marinu byly druhou společnou akcí Hájek Rally Teamu a jezdců
Miroslava Janoty a Petra Fulína. Evropský okruhový šampion a vítěz
ETCC Petr Fulín si v San Marinu poprvé vyzkoušel technickou
náročnost rychlostních zkoušek středomoří a poprvé viděl akci
doslova našlapanou tolika legendárními rally jezdci. Po jeho boku
při této zahraniční soutěžní premiéře s Opelem Kadett C-GT/E
16V Hájek Rally Teamu seděl zkušený spolujezdec Štěpán Palivec.
Petr Fulín se s každým odjetým kilometrem na rychlostních
zkouškách zrychloval a získával jistotu v řízení soutěžního
vozu. V samém závěru soutěže se ale nevyvaroval chyby a
historický Opel si po kontaktu s dopravní značkou odnesl šrám
na přední části vozu, který ale naštěstí neměl vliv na další
pokračování v soutěži. Petr Fulín se Štěpánem Palivcem si při
své premiéře z Rallylegend v San Marinu odvážejí 11 místo
v kategorii historických automobilů, a dle časů na
jednotlivých rychlostních zkouškách ukázali, že se s nimi
v závodech historických soutěžních automobilů musí
v budoucnu počítat.

san_marino_2.jpgPřed Rallylegend
v San Marinu znovu staronově sestavená posádka Miroslav Janota
– Lukáš Vyoral už dobře věděla, co je v San Marinu čeká.
V roce 2012 zde stáli na stupních vítězů, věděli už, co
obnášejí nesmírně technicky náročné rychlostní zkoušky a věděli,
jaké to je soupeřit s tolika nádhernými soutěžními automobily
a v konkurenci tolika legendárních rally jezdců. Jejich Opel
Kadett C-GT/E 16V byl jedním z vozů, které měly na trati
největší divácký ohlas a podporu. Jak by také ne, když se do San
Marina na Rallylegenedy sjeli snad všichni rallyfanoušci
z České republiky. Čeština a české vlajky byly vidět a slyšet
úplně všude. Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem i přes
technický problém v závěru sobotní etapy předvedli úctyhodný
výkon, kdy na rychlostních zkouškách pravidelně poráželi i některé
ze svých dřívějších soupeřů z mistrovství Evropy v rally
historických automobilů, kteří v San Marinu startovali
s vozy skupiny „B“. Celkové šesté místo v tak exklusivní
konkurenci, to je výsledek, s nímž je celý Hájek Rally Team
nadmíru spokojený.

san_marino.jpgCtirad Hájek, majitel
týmu: „Jsem potěšený, že jsme po dvou letech opět
v San Marinu na téhle nádherné akci. Podařilo se nám splnit
cíl a předvést tady desítkám tisíc fanoušků oba naše Opely Kadett.
Celý tým pod vedením Jirky Hlávky fungoval skvěle, Jirka Brynda
perfektně koučoval mechaniky a oba naše historické Opely dojely do
cíle téhle těžké soutěže. Mirek Janota bezvadně spolupracoval
s Petrem Fulínem, kterému jsme doufám znovu ukázali, jak je
rally krásný sport, a jaký má ohlas u diváků. Nikde jinde na světě
není tolik legend pohromadě. Bezvadní byli i oba naši spolujezdci
Štěpán Palivec a Lukáš Vyoral. Udělalo mi velkou radost a bylo pro
mě ctí, že jsme v servisu mohli stát vedle Václava Pecha a
týmu Jiřího Jirovce a Českokrumlovské party. Potěšilo mě i kolik
fanoušků nás přišlo pozdravit, a že se mezi nimi objevili i
soutěžní jezdci jako například Martin Prokop anebo Břéťa
Enge.  Děkuji firmě Opel Česká republika za jejich podporu a
děkuji celému týmu za bezvadnou prezentaci našich týmových barev
tady v San Marinu. Pokud to půjde, tak se na tuhle soutěž
chceme v budoucnu znovu vracet.“

Jiří Hlávka, vedoucí týmu: „Oba jezdce musím pochválit
za předvedený výkon. Mirek Janota je profík, tam je to jasné, ale
Petr Fulín se učí, a to velmi rychle. Myslím, že soutěže má
v sobě, a že by mohl časem předvést pěkné výsledky. Děkuji i
mechanikům, kteří vše perfektně zvládli, ale to jsou také profíci,
kteří dobře ví, co dělají. Já jsem za sebe moc rád, že jsem na
téhle akci mohl být.“

czech_rally_teamu_-hájek_-_san_marino.jpgMiroslav Janota, jezdec týmu: „Letos
jsme na Rallylegendy přijeli v úplně jiném duchu než před
dvěma lety, kdy jsme byli rozjetí z mistrovství Evropy. Ty dva
roky závodnické pauzy byly velmi znát, ale i tak jsem moc rád a
děkuji za to všem, že jsme tady mohl být a zase závodit. Já i
technika jsme si museli ze začátku trochu zvyknout a chytit to
vysoké tempo, kterým tady špička jede. Děkuji Lukášovi, že mě hnal
dopředu. S Lukášem nebyl vůbec žádný problém se sladit a
připadal jsem si, jak kdybychom z auta vystoupili včera. První
polovinu závodu jsme měli trochu problém se zapalováním, a jakmile
se tenhle problém vyřešil, tak jsem začal fungovat i já a už jsem
si to užíval. Atmosféra téhle akce je neopakovatelná a to je ten
důvod, proč jsme sem jeli. Díky tomu, že jsme měli nízké startovní
číslo, jsme se v přeskupeních a na startu potkávali
s jezdci, které jsme znali jenom z časopisů. To je
neopakovatelný zážitek a připadal jsem si jak v Jiříkově
vidění, když kolem nás stála wéercéčka a s nimi jezdci
z mistrovství světa. Fanoušci jsou tady kapitolou sami pro
sebe, a když jim člověk ukáže trochu smyk, tak je jejich. Já si
cením toho, že na dvou místech přede mnou utíkali fotografové, když
už si mysleli, že jdu po nich. Dva utekli, a to mě těší.
S Petrem Fulínem jsme si perfektně sedli a i celý tým fungoval
báječně. Šesté místo je super a uvědomuji si, kde jsou moje hranice
po dvouleté pauze. Sám za sebe jsem naprosto spokojený
s výsledkem.“

Petr Fulín, jezdec týmu: „Byl to pro mě zážitek jako
blázen a jsem šťastný, že jsem v cíli. Měl jsem díky týmu
Ctirada Hájka skvěle připravené auto a jsem moc rád, že mi tým dal
příležitost sem vyjet a vidět to na vlastní oči. Tyhle rychlostní
zkoušky se vůbec nedají zapamatovat a musím zapracovat na rozpisu,
což je ale známá věc. Těší mě výsledek na okruhové rychlostní
zkoušce, kdy jsme jeli ve dvou vteřinách s Mírou Janotou. I
některé další rychlostní zkoušky mi sedly a celkově jsem jel o
mnoho rychleji než na Rally Bohemia. Cítím posun a moc mě to baví.
Děkuji všem českým fanouškům za fandění, které jsem jinde nezažil.
Smekám před nimi, že jedou tolik kilometrů a utrácí tolik peněz za
fandění. Máte můj obdiv. Děkuji celému týmu Ctirada Hájka, že jsem
tu mohl být a zažít tuhle skvělou rally s touto partou lidí.
S autem se čím dál tím víc sžívám a tohle závodění mě baví, i
když teď mám křeče v rukou z řízení bez
posilovače.“

Štěpán Palivec, spolujezdec:

Aktuální videa a fotografie na:
https://www.facebook.com/pages/H%C3%A1jek-Historic-Rally-Team/158433714192631?fref=photo

Celkové výsledky najdete na:
http://rally.ficr.it/tab_stagetimes.asp?p_Anno=2014&p_Codice=77&p_Manifestazione=4&p_Gara=1&p_ProvaSpeciale=14

Petr Eliáš,